1 Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Söke, Turkije van loesenwiminturkije2014 - WaarBenJij.nu 1 Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Söke, Turkije van loesenwiminturkije2014 - WaarBenJij.nu

1 Klaar voor vertrek

Door: Wim

11 September 2014 | Turkije, Söke

Klaar voor de start

De voorbereidingen van onze reis zijn gereed. Vandaag hebben we alle spullen gepakt en getest of dit alles in de auto past. Dit lukt als de passagiers een beetje inschikken. We zijn klaar voor vertrek morgenvroeg. Op de eerste reisdag hebben we een flink programma gepland. We rijden een 600 km in de richting van Ankara. Onderweg willen we drie opgravingen bekijken. Ons eerste hotel is al gereserveerd, net als de andere hotels voor 23 van de 25 overnachtingen. Dit betekent dat we best wat laat mogen aankomen. We rekenen erop dat de besproken hotelkamers ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. Als we rond 06.00 uur vertrekken, moet het mogelijk zijn om het programma uit te voeren.

De dagen daarna zijn minder heftig. We rijden dan kleien3ere stukken om genoeg tijd te hebben om al het moois onderweg te zien. Turkije is een groot land (ongeveer Frankrijk en Italië samen) met erg veel cultuur en natuur. Ons plan is om via Ankara langs enkele oude steden naar de Zwarte Zee te rijden. We volgen de kust tot dichtbij de grens met Georgië. Dan rijden we door het Kackar gebergte door de Georgische valleien. In OostTurkije volgen we grens met resp Georgië, Armenië en Iran. We komen langs resten van culturen van duizenden jaren geleden. We bezoeken de hoogste berg Mt Ararat met een van de vele veronderstelde vindplaatsen van de Ark van Noah. Daarna via het Van meer naar de berg met de manshoge beelden van een ijdele vorst. Via het land van de Euphraat en Tigris komen we in de “Bible belt” van Turkije. Via Cappodocië en nog wat opgravingen rijden we weer terug naar Kusadasi, meet aan het eind weer enkele lange reisdagen.

Daarna is het tijd voor uitrusten aan de bar. Eerst nog ons rondje van 6.000 km. Als er weer gelegenheid is tot e-mailen, brengen we jullie op de hoogte van onze ervaringen

• 12 September 2014 - 09:15

Yvette:

Nou Loes en Wim, dat ziet er niet uit als vakantie. Wat een start!
    Vergeet niet van elkaar te genieten

• 12 September 2014 - 13:41

Jan Rita Ballendux:

Heel fijne en veilige rondreis en ben heel benieuwd naar het verslag.

Jan Rita.

• 13 September 2014 - 18:21

Marlies:

Hoi Loes en Wim, Loek en Liesbet,
    nou, spannend hoor! Wij zijn net terug uit Frankrijk. Was ook erg leuk. Maar wat jullie gaan doen is even wat anders Als het even kan zullen we jullie reis op de voet volgen. Ik ben erg benieuwd naar jullie verslagen en foto's.
    liefs, Marlies